یک زندگی، یک استایل

بایدها و نبایدها، دوست دارم ها و ندارم ها، گفتنی ها و نگفتنی های مربوط به یک سبک زندگی

یک زندگی، یک استایل

بایدها و نبایدها، دوست دارم ها و ندارم ها، گفتنی ها و نگفتنی های مربوط به یک سبک زندگی

ای شکم خیره به نانی بساز!


اعتراف می کنم؛

ماه رمضونُ بخاطر زولبیا بامیه_ش دوس دارم



محبت 2


سال ها پیش کاراکتر سریال مورد علاقم می گفت:


"من تشنه محبتم"


حرفش به یادم موند.




تـــــــــــشــــــــــنـــــــــه ام

صورت و سیرت



بسی تفاوت است از زبان راست کردن


تــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــا


دل راست کردن.





تذکرة الاولیا-شیخ فریدالدین عطار نیشابوری

اندر رابطه ی دوستی با غذا



دوستیِ اهل زمانه را چون خوردنیِ بازار یافتم؛

به رنگ نیکو و به طعم ناخوش





تذکرة اولیا

ایاک نعبد و ایاک نستعین




می گوییم که: ترا می پرستیم(ایاک نعبد

و یقین خود را می پرستیم.


و می گوییم که: از تو یاری می خواهیم (ایاک نستعین)

و به در این و آن می رویم و از هر کسی شکر و شکایت می نماییم.




تذکرة الاولیا (بخش 4 تذکره مالک دینار)- عطار نیشابوری

تاثیر سخن در ضمیر انسان



اگر کسی یک سخن برخلاف تو گوید، در خون آن کس سعی میکنی و سال ها بدان یک سخن، کینه میگیری. چون سخن باطل را در نفس تو چندین اثر است، سخن حق را هم اثری تواند بود، هــــــــــــــزار چندان، اگرچه تو از آن خبر نداری.




پ.ن: از مقدمه تذکرة الاولیای عطار - جایی که سبب نوشته شدن کتاب را شرح می دهد.

خورشید کشیده ی آخر روز تابستان

یک وقت هایی هست که همه چیز در نظرت زیبا می شود:

از گیاه و درخت و ماشین ها تا ساختمان ها و هر آنچه که از پنجره اتاق دیده میشود

گاهی، بی هیچ علتی هر آنچه که می بینی،  در نظرت زیبا میشود

محبت



دل دیوانه ی من


   بغیر از محــبــت، گناهی ندارد 


دلت سبز و دمت گرم


مـــــــــن؛
              به درخــت

            عــــــــــــــــا شـــــــــــــق
می شوم





روزی و روزی ده




ای پسر ، چندانکه تعلق خاطر آدمیزاد بر روزی است، اگر به روزی ده بودی،

بــــمــــقــــــام از ملایـــــــــکه درگذشتی




گلستان سعدی- باب ۷